Monday, November 23, 2009

kalau rindu i, tengoklah blog i


Tiba-tiba aku teringat kata-kata kawan aku yg suruh aku tengok blog dia kalau aku rindu dia. Hehe. Memang aku asyik bukak blog dia je bila aku teri
ngat kat dia walaupun aku tau tak ada apa yang dia update. (Lepas kena 'tegur' pagi ahad hari tu, aku jadi makin kerap baca blog dia).

Sebab kawan2 aku pun sibuk cakap pasal topik 'rindu' sejak akhir2 ni, aku pun taknak ketinggalanlah. Aku nak bagitau apa yang aku buat ka
lau aku rindu.
1. Kalau aku rindu nak dengar suara dia, aku akan call, (selalunya, aku tak suka texting, aku suka call terus) cakap berjam2 kalau larat. Kalau tiba2 bosan walaupun tengah rindu, aku cakaplah nak terberak ke apa.
2. Kalau rindu nak tengok kawan2 bergurau (dalam situasi aku, bergurau dengan kawan adalah sangat kasar..penuh kata nista dan aksi kasar) aku akan ajak atau join apa apa perjumpaan. Berjumpa diorang memang letih gila. Boleh kata habis tenaga untuk satu minggu lah weh. Nak nak kalau ahli2 yang datang cukup semua. Dengan ecah, nani, shuze, wanita, syaf..ok, baru sebut nama sekor2 dah letih, apa lagi kalau jumpa.

3. Kalau rindu nak bergossip, macam mana pulak?
Dengan kecanggihan masa kini, aku senang2 je boleh update diri sendiri. Online, cari je diorang kat ym. Aku baru je buzz, ewah2..dia dah jerit 'ada hot gossip!!' Tak pun, kau bukak fesbuk, join la mana2 wall post yang ada diorang galak bercerita. Lagi senang. Rindu kat sorang je, tapi boleh dapat gossip semua orang.
4. Kalau rindu nak rasa dia ada dekat dengan kau. Ajak jumpa. Kalau taknak, rasa je lah dia ada dekat dengan kau. Tengok gambar ke, tengok fesbuk dia ke. Terbaru sekali, aku pakai perfume bau dia. 5. Kalau rindu nak ulang balik masa2 gembira masa zaman sekolah, buat mcm apa yg aku dan kawan kawan terhebat aku plan ni (walaupun dah ramai org buat). Kitorang plan nak pergi bandung tahun depan bersama-sama dan bergembira dan ketawa ketawa, tangkap gambar banyak banyak, naik angkutan seperti cadangan nani, buat BBQ malam malam, ikut tentative aku dan jadikan tentative ikhlas plan B, bawak baju sikit sahaja dan pakai baju ikhlas share 2-3 orang satu baju, tak payah risau pasal cikedis sebab shuze akan bawak dr malaysia, malam malam tak payah risau homesick sbb kau akan sangat rasa feel at home bila bersama kawan lepas tu rasa annoying gila bila nak tidur ecah nak selit selit kaki bawah bantal kau lepas tu konfem geli geli sebab nani mesti nak rumin rumin almaklumlah dia masa tu dah kawin lepas tu rimas affa paksa letak bantal hijau dia kat mata kau sebab dia kata tu terapi wtf??, kutuk sana kutuk sini kutuk mentol kutuk lapis lapis wanita, buat rakaman video dokumentari kat sana dan hantar kat mana mana stesyen tv untuk jual untung untung boleh dapat royalti, kalau sempat buat shootimg rasukan ablasa 2 versi sendiri, dan macam2 lagi. Semput kalau nak taip lagi wohhh.

6. Kalau rindu kat mak ayah adik dan kucing kucing, aku balik johor. Eh, tak sabar pulak nak jumpa diorang jumaat ni.


p.s: aku semakin jauh dengan jaket topshop idaman. sigh..kena consider repair kereta dulu.

2 comments:

mulut jahat said...

celaka kau. apa pulak tentative ikhlas plan B. kau punya patut tak payah ditimbang langsung. tak boleh pakai semua tu!

Echah Sarudin said...

haha.suka-suka dia nak amek plan dia jadi main plan kita.mmg tak boleh diharap.