Friday, October 30, 2009

obsesi

Hah, hanya kerana taksub dan dah menghambakan diri pada teknologi maju, aku dah banyak kali susah. Bukan saja susah malah memalukan. Moral kisah aku..berpada-pada sahaja.

1. Bad suruh pergi tengok website. Kalau sebelum ada benda tu, aku jumpa je tempat tu. Pakai direction mulut-mulut je. Tapi sejak ada alat canggih tu..konon-konon nak pakai GPS (tapi masih jahil) maka aku sesat. Sesat kat tengah2 bangunan2 tinggi yang aku nampak sebelum ni dari jauh je. Poyo pakai GPS..padahal jalan kaki.

2. Ada satu kali tu, lepas balik kerja, nak balik ke arah Universiti, aku tersalah naik train ke Kelana Jaya. Lagi best, sampai2 je rumah bila ingat dah tak akan ada masalah sbb dah naik train yang sepatutnya, aku buka handbag ada kunci kereta Azmi. Ah, sial je kena patah balik naik train semula pergi office. Kalau tak, mcm mana dia nak balik rumah. Semua gara-gara main benda alah tu melampau-lampau.

3. Sebab asyik sangat explore handheld baru tu, masa berjalan-jalan dgn kawan2 aku sesat. Tu memang disengajakan mereka sbb dengki.


Masa ni aku nak cakap "handphone ini canggih". Padahal masa tu aku pegang handphone tu pun still belum betah. (eh, kodinya.."betah"?)

Sekarang, jangan risau dah. Aku dah biasakan diri dah dengan kemajuan teknologi. Tak akan sesat dah. Dah tak akan jakun lagi. Aku masih suka handphone yang lama.

3 comments:

Stay Sane Mama said...

hai weh.aku da lame bace blog ko.sejak dari aku blom ada blog sniri lg.heh.just wanna share muka aku mcm ko jugak ritu.ni baru baik je.saja nak sharing2 coz i exactly know apa prasaan muka tak se-smooth org lain. sorry kalo mcm stalker.haha

sarah-al-idrus said...

eh lupe nak ckp aku pakai pe.hehe kulit yg sensitif mcm kita sesuai.kalo ddk area bangi, seri aida nama dia.natural.ok bye

sayda dino said...

sarah: thanx for dropping by. thanx for da suggestion juga