Thursday, October 1, 2009

Bayi sendiri

Perangai kuat berlibur, berhibur, berfoya-foya semakin hari semakin meningkat pula. Sebenarnya bahaya kalau tabiat aku ni tak boleh dikawal. Sebab tak lama lagi aku akan belajar hidup ada tanggungan. Haha. Geli siot ada tanggungan.

Mempunyai bayi sendiri mmg sukar sebenarnya. Bayi putih seputih mutiara perlu jagaan rapi weh. Tapi aku pemalas gila. Aku takut aku yg mencomotkan bayi aku sendiri nanti. Takkan nak suruh org yang mandikan tiap2 hari? Aku takut org tu tak pandai jaga bayi aku tu nanti luka2 kan pulak badan dia. Tak apa lah, tu aku boleh belajar sendiri macam mana nak mandikan dia. Yang penting sekarang, mcm mana aku nak survive setiap bulan dgn duet gaji aku sendiri? Ceh, sikit2 duet gaji. Hari2 nak kasik minum susu. Bayar yuran sana, bayar yuran sini. Hmm, sesak gila pulak kepala aku bila fikir nak ada bayi sendiri kelak. Perut aku dah besar gila ni. Tunggu meletup je.


Hajar, kau kena teman aku bawak bayi aku jalan2 nanti tau sambil jerit2 nama aku "Mummy sayda!!!!" bangga weh!


Dalam tak sampai sebulan aku dah start kena fikir guna duet secara wasatiah. Supaya kat hujung bulan aku tak call mama, "ma, duet tak cukup, pinjam duet". Malu weh. Atau, hujung2 minggu tak ada duet pergi rumah maklong aku minta belas kasihan. Semua akibat daripada kehebatan aku jadi kupu-kupu malam. Duet mmg macam air. So, nekad aku bulan ni, aku taknak keluar2 malam dah lah (walaupun aku rasa mcm selalunya bukan aku yg keluar duet bila keluar) Tapi, entah duet aku mcm tak ada jugak. Haha. Kena waras...aku perlu fikir mcm mana nak jaga duet. Semua demi bayi aku yang tak lama lagi akan dilahirkan.


Aku tak sabar gila nak ada bayi sendiri. Tak sabar nak jadi mummy!!! Yuhuuuuu!!!

6 comments:

ain si penggemar belacan said...

weh semacam je post ko nih..aku bakal dpt anak sedara ke?

btw,"Bayi putih seputih mutiara perlu jagaan rapi weh"..ko sure ke bayi ko putih seputih mutiara?haha

mulut jahat said...

Bayi putih seputih mutiara perlu jagaan rapi weh.

HAHAHAHAHA anak sapa yang putih? obviously bukan kau? HAHAHAHAHA aku rasa semua org perasan dengan ayat kau ni HAHAHAHAHAHAHA kau pehal nak anak sgt? aku pun. pegi tunang dulu la woi.

p/s: ke dalam nada sarkastik ko maksudkan anak kau adalah seketul tahi?

mulut jahat said...

salah. maksud aku adalah "pergi KAHWIN dulu woi!" tunang je bukan dapat anak pun. arghhh aku x sabar nak kahwin gatal dah ni wahahaha

Anonymous said...

woi..anak sapa tu...pegang botol pun tak tahu..

sayda dino said...

ain: Kenapa tak percaya aku boleh hasilkan bayi putih mutiara?

Nani: aku nak anak sgt. akudah ada nama utk anak aku. nama yg ada unsur2 putih2 lg weh!..otak kau seketul tahi

anonymous: eh pandai...mana kau tau aku tatau

nadia said...

hahaha kau mimpi ape sayda nk bayi. cara yg paling sng nk simpan duit ialah pergi kasik semua duit kau kt natali. konpem sampai mati kau xdpt balik duit tu.