Wednesday, August 8, 2012

sakit gigi

Hallo. Sekarang aku nampak tulisan kat monitor macam menghanjing sahaja. Bayang kan, aku non-top menaip report untuk 14 sites. Kegilaan sebenar. Apa lah dosa aku masa belajar dulu.

Semalam, untuk julung julung kali nya aku mengunjungi klinik mediveron memandangkan allocation untuk medical treatment baru sekelumit je guna nya. Sakit gigi yang mampu menarik rambut siapa sahaja yang tergamak lalu lalang depan mata. Mahu meraung tapi harus control cun. Dilemma terbesar yang dihadapi sepanjang bulan puasa ini. Okay berbalik pada kisah borong boring aku jumpa dokter, aku beriya bercerita aku perlukan mc sebab gigi aku sumpah sakit nak tumbuh, tapi dokter muda membuat muka siapa-suruh-kau-sakit-gigi-dan-jumpa-dokter-biasa-macam-aku. Padan muka aku. Sehari suntuk mengerekot dan penyudah nya tak diberi simpati.

Sepanjang 3-4 hari meratap sakit gigi terubat juga sikit sikit dengan aktiviti hujung minggu dengan keluarga. Sempat berbuka dengan mama ayah fikah dan kucing kucing ku. Sempat juga berbuka dengan keluarga bakal in-law ku. Berbeza dengan ayah aku, ayah hafiez sangat suka membuat kelakar. Terhibur aku tapi dapat kah bayang kan ketawa yang tertahan tahan, muka yang terkembung kembung sendiri tapi kalau orang jauh tengok macam bajet comel. Haha. Kalau lah ayah aku mat lawak, ke dia memang tak melawak depan anak anak, mesti mak aku terkekeh kekeh di meja makan memandangkan mama punya tahap gedik, nauzubillah, boleh tahan. Hehe. Mak aku memang begitu. Manja.

Semoga tahun depan pun, ada lagi kesempatan dan peluang berbuka sama dengan kedua-dua keluarga ini. Doa doa kan lah. Tak doa tak apa. Kalau doa, gua sayang sikit. Memuah.

Nampak tak, senang nya aku terpesong dari tajuk entri sebenar.

No comments: