Wednesday, December 8, 2010

Percutian di Sabah

Semakin menghampiri akhir tahun ni, semakin banyak pula plan yang harus dilaksanakan dan banyak jugak pencapaian hidup yang harus dikenang. Haha. Seperti mengikut plan dalam kepala otak aku dan mengikut diari rahsia aku yang sumpah aku akan sorok daripada pengetahuan rakan rakan yang sibuk cari bahan untuk membahan aku, haha aku perlu ada akaun asb dengan amaun di dalamnya memuaskan hati dan perlu sambung untuk simpan telur telur emas aku di tempat lain jugak. Haha. Sebelum bermula ada 2011, aku dah berjaya mula menyimpan di tabung haji pula. Seronok tak seronok lah, dengan penyimpanan 300 ringgit sebulan, ofis aku kasik hadiah rm45. Menarik tak. Ha, cepat berhenti kerja dan hantar resume kat tempat aku. Ok ok. Aku bukan nak bercerita secara berlagak dengan pencapaian aku ni sebab ada banyak lagi dugaan sampingan yang aku nak tulis tapi tu nanti nak dekat dekat penutup tahun baru aku tulis. Tapi sekarang, meh aku cerita tentang percutian terbaru aku di Sabah. Wowowowowowwy.

Hari tu, aku ambik felait ke kota kinabalu bersama sama ar rahman seperti yang dirancang. Kasihan. Beriya aku canang nasi lemak pak naser air asia, malang sekali pak naser punya nasi lemak tak tahan sampai malam. Maka, air asia taknak jual benda basi. Kang imej terjejas. Sampai je kota kinabalu, terus rembat nasi goreng kat restoran terdekat dan terus tidur. Hehe. Orang tu masak nasi antah.

Keesokan hari oh mak kau aku terkejut tengok alarm aku dah pukul 6.30 tapi cuaca dah terang. baru nak carut alarm aku buat hal oh rupanya di sabah memang cepat siangnya. Dan aku sedang 'bercuti'. Haha. Siap siap terus pergi nikah kawan norman. Kenapa pengapit sampai lagi awal. Jadi, terpaksa buang masa di kedai ikan masin tepi jalan. Malam tu pemandu pelancong bawak kitorang pergi menikmati angin pantai apa aku tak ingat tapi ramai muda mudi lah. Ramainya yang bermuka macam stacy.

Selesai je dengan kerja mengapit pengantin, aku rahman dan ecah yang melonjak kegembiraan. Sebab tak sabar nak berjalan. Walaupun sedar, alah dengan masa yang terhad dan tenaga yang dah menipis, mana je kau sempat pergi. Tapi dengan kebijaksanaan pemandu pelancong, kami dibawa ke 1B. Haha. One Borneo. Ajaib gila ya, pukul 8.30 dah tak sabar nak pulang sebab rasa macam dah lewat malam sangat.

Seawal 5 pagi aku dah bangun dan menggegar orang yang liat nak bangun sebab nak kejar pasar tamu. Felait balik kl pukul 945. Maka harus mula berjalan sebelum 7 pagi. Pasar tamu memang menarik. Tak menang tangan aku nak menikmati jualan kucing arnab dan hamster di situ. Menjejeh jejeh air liur aku tengok kucing yang dijual. Baka parsi dan bermuka rata dan aktif kau lari sana sini.

Amacam. Ringkas gila kan penceritaan di sabah. Kalau ada masa dan duit lebih, konfem aku nak pergi sana dan memanjat gunung seperti yang dicadangkan pemandu pelancong. Oh lupa nak kenalkan pemandu pelancong. Kakak ecah. Walaupun tengah mengandung anak keempat, kebajikan tetamu sangat terjaga.

kat belakang adalah golongan remaja tepi pantai

gambar untuk poskad ni kawan kawan
semua boleh beli kecuali yang si awek

tengah pilih kukis

ha ni lah perangai 24 tahun. asl plz.

Ok. Malas nak susun gambar. Pandai pandai lah tau.