Monday, May 31, 2010

terkorban

Kenapa aku malas nak cerita pasal macam mana dia 'tidur'? Sebab aku tau, orang kotak katik perasaan aku punya. Nak buat macam mana. Dah aku memang macam ni.

Okay. Hari ni terfikir nak cakap pasal berkorban. Agak agak lah kan, apa pengorbanan yang paling besar pernah aku buat ar. Oh, tak ada tak ada. Aku mementingkan diri sendiri gila babi. Tak ada nya nak berkorban korban ni.

Paling kuat pun, dulu masa hangat berccciinnnttttt, konon berkorban. Sanggup duduk kl jauh jauh sebab nak dekat dengan boifren. Sanggup berhabis duit beli macam macam untuk dia untuk aku untuk dia untuk dia untuk dia dia dia dia eh mana untuk aku? Sanggup luangkan masa banyak banyak untuk dia. Daripada tak suka, jadi suka dan lupakan hobi sebenar aku gara gara hey-ni-berkorban-nak-gembirakan-hati-boifren. Korban kan perasaan kawan kawan konon nak menangkan boifren. Abaikan perasaan sendiri semata mata nak hey-ni-pun-sebab-nak-buat-boifren-gembira. Haah. Tak berbaloi.

Jadi, fasa fasa berkorban oleh aku dah tak akan berlaku lagi dalam masa terdekat ni. Kecuali berkorban yang aku tau dapat upah di kemudian hari. Haha. Macam berkorban pinjamkan kawan tudung nanti dapat pahala dan masuk syurga. Berkorban pinjamkan kawan kereta taknak dia susah susah tapi tak payah selit duit nanti masa tak ada duit boleh menyelit dalam dompet kawan. Lagi, berkorban untuk mama dan ayah kasik tengok cerita kesukaan mereka kat tv tak payah berebut nanti dapat title anak solehah perut sejuk hati tenang mama dan ayah belanja lah lagi beli handbag ke kasut ke baju ke. Barulah pelaburan bijak. Betul tak betul tak. Kalau setuju, nah layan superman hindustan. Seriauwwww aku.




p.s: walau apa pun, aku mengharagai semua pengorbanan yang kau buat untuk aku. trimas. =)

No comments: