Tuesday, January 11, 2011

hanyut


Sejak bermastautin kat rumah serba indah paklong aku ni, selain duduk secara percuma tanpa melakukan apa apa jasa aku sebenarnya menjadi pendengar setia adik saudara aku. Dari cerita cinta dia sampai lah cerita kawan kawan sekolah dia. Kasihan teha, walaupun rasa dalam keadaan kukuh sebab ada geng macam aku kat sekolah dulu, dia sebenarnya dalam dilema gila nak handle kawan kawan dia yang jeles sebab pandai. Sebab bijak sikit, kawan kawan asyik cari modal nak buat adik saudara aku yang kurus kempeng ni sedih sedih. Berani kau.

Biasalah manusia, aku pun manusia, bukan lah avatar ke apa, tapi dah memang jadi tabiat, tak boleh bertenang tengok orang lain bertuah sikit. Jangan harap semua orang nak sanjung. Mesti ada cakap belakang punya.

Jangan harap kau berbakat, semua orang menyokong kau. Jangan harap kau punya idea gempak sikit, semua orang buat standing ovation untuk kau, mesti ada orang buat buat tak nampak. Jangan ingat kau lain dari yang lain nak jatuh jatuh kolam, semua orang woh woh jerit risau kan kau lemas dalam masa yang sama meremang kau macho masa dalam air. Jangan ingat kau berjaket kulit lah bagai bercermin mata hitam dan ramai gadis luar sana yang menangis keharuan tonton kehenseman kau, semua orang yang lain setuju yang sebenarnya kau memang superman malaysia. Jangan ingat lagu kau sedap suara kau meruntun jiwa gaya kau mencuri hati, kau buat semua orang hanyut. Eh, apasal aku punya tulisan semakin berbau ajl25 hari tu. Haha.

Dah lah. Susah jadi orang mempunyai kelebihan sikit, nak nak kau melayu, konfem ada je orang meroyan tak suka. Dah lah, lepas ni tolong ingatkan aku kalau nak bodek bos ke nak ngurat pakwe tengah beratur keluarkan duit kat mesin atm ke nak mintak makcik vihuda kasik diskaun ke tak payah buat gimik gempak sangat. Ada je orang pangkah tak suka.




p.s: i am still here to keep the support and FAITH in u, Faizal Tahir.


3 comments:

absyaB3$h said...

esok aku nk singgah kedai kaca mata ahseng utk beli model yang serupa.. baru lah kacak

sayda dino said...

ah hai, nasib baik aku dah ada jaket impak maksima. ah hai

orkedhana said...

tapi iklan minyak wangi ape tah tu tak best!
tak sesuai!