Saturday, June 5, 2010

aku gadis licik

Kalau lah nenek aku tak bising bising suruh balik, dah sah sah berakar dah aku bersembang kat ali dengan diorang semua. Kau bayangkan, dari aku ingat ada 4 ketul je yang datang, sedar sedar ada 12 ke 13 ke 14 orang semuanya ya. Maka, apa lagi. Mestilah borak panjang panjang, ketawa dekah dekah, air berjag jag dah, jerit jerit sampai aku nampak ada pakcik meja seberang jeling jeling dah. Tunggu datang dan siram air kat semua yang ada kat situ sebab rasa terganggu. Mintak maaf pakcik. Tengah berdarah muda. Cakap nak macam halilintar sekor sekor.

Nenek aku memang comel gila. Ya lah, ni lah satu satunya nenek yang aku ada sekarang ni. Sanggup datang dari jauh sebab nak jaga aku dan saudara di kl sebab pakcik makcik aku pergi umrah. Nenek kata, kalau tak sayang, dia tak bising kalau aku masih tak balik walaupun dah pukul 12 malam. Nenek kata lagi, kalau kaki dia tak bengkak, dah lama dia nak ikut aku keluar. Nenek pancing lagi, dia kata doktor kata jantung dia tengah sakit. Sebab tu kaki terjangkit bengkak. Jadi, kalau taknak dia sakit sakit, jangan keluar balik malam. Eleleleleh, berharap aku termakan lah tu dengan kata kata dia supaya aku tak keluar. Haha. Nasib baik gua sayang lu nenek. Sayang kuat kuat punya. Jadi, aku tetap balik malam tapi aku kena layan dia ceramah. Hm, aku boleh dengar apa sahaja. Boleh terima apa sahaja. Eh, macam pernah dengar pulak ayat ni.

Esok, aku kena jadi orang rumah.




p.s: nak sebijik, sbijik macam dia.

1 comment:

mulut jahat said...

ok aku terasa gambar aku x ada. putus kawan. bye