Tuesday, April 13, 2010

sepah itu stail

Dalam beberapa hari kebelakangan ni, aku dengar dah banyak kompelin pasal aku penyepah. Selalunya, mak aku lah. Kalau mak tak bising anak dia buat sepah, memang tak munasabah. Busuk busuk pun jeling lah kalau dah tak larat sangat nak cubit, piat telinga sampai capang, jentik, luku, bebel dan sebagainya bila anak dia buat kecah.

Tapi, masuk hari ni dah ramai dah kata aku penyepah. Kak ikah officemate aku hari tu bukan main dia kompelin aku sepah kan bilik masa family day. Oh, nampak macam tak kisah, tapi, bila sampai ofis dia ngadu kat orang ramai. Nanti, kak ikah. Saya curi curi minum air nescafe kak ikah. Tau tau dah habis. Biar padan muka. Bos aku pun ada yang kompelin. Dia kata secara general je pun. Dia kata, tempat kerja kitorang macam pasar. Bila aku selidik, kebanyakan barang yang dia kata sepah tu macam banyak hasil kerja aku je. Haha. Kalau nak kira balik berapa orang yang kata aku kuat buat sepah memang susah. Sebab memang ramai. Tapi, diorang semua tak tau. Aku sebenarnya pembersih. Cuma aku bersih dengan cara tersendiri saja.

1. Penat macam mana pun. Tak larat mandi macam mana pun. Aku akan pastikan aku gosok gigi sebelum tidur. Sebab aku risau, kalau kalau aku mati masa tidur, aku berada dalam keadaan yang bermulut busuk. Tapi, selalunya aku akan mandi. Risau kalau ada cendawan tumbuh kat badan.

2. Walaupun aku suka buang sampah rata rata, aku akan pastikan aku buang bukan kat tempat aku. Aku akan campak kat wilayah orang lain. Asalkan tempat aku sedap mata memandang.

3. Kereta aku kotor macam mana pun dari luar, aku akan pastikan dalam kereta aku tak ada sampah. Sesiapa yang buang sampah dalam kereta aku, aku tak marah pun. Tapi, aku akan letak sampah lain lain dalam kereta dia atau bag dia atau pensel box dia atau kocek seluar dia senyap senyap. Padan muka.

4. Aku memang tak kisah sangat makan kat mana mana. Tapi, aku akan pangkah gila kat mana mana kedai yang dah terkantoi banyak tikus lari lari tanpa takut. Tak pun, yang ada anjing selamba landing kat depan kedai dia siap baring baring hilang kan rasa gatal belakang badan. Kalau boleh, hari hari aku nak makan kat tempat yang ada aircond, duduk atas sofa, latarbelakang lagu lagu romantik. Mahal sikit tak apa, asalkan perut dan seluruh tubuh badan aku boleh tahan sampai tua nanti.

5. Aku penyepah aku mengaku. Tapi, aku akan pastikan sibuk macam mana pun, kuku aku tak panjang. Aku tak suka kuku panjang sebab khuatir banyak kuman masuk mulut aku dan hidung aku. Yelah, sebab aku ada habit suka korek hidung masa memandu. Cari nahas je kalau kuku hitam hitam bawak masuk lubang hidung.

6. Kadang kadang aku bukan pengotor. Tapi, aku yakin yang selekeh aku ada gaya yang susah rakyat biasa nak tafsir. Serabai aku memang nampak kool dan style. Sambil aku tambah dengan perfume dua tiga das. Wangi melambangkan bersih dengan aura tersendiri. Amacam? Haha.

stail 1


stail 2

stail 3 (stail igauan gadis masa kini)



syahdu siut layan lagu ni malam malam


p.s: yang suka kasik perlindungan paling aku suka (protective)


No comments: