Tuesday, April 28, 2009

Too focus in study is not good

Walaupun busy dgn exam, haha, kadang2 aku pura2 busy belajar, aku tetap nak tgk blog ni. Rasa serba salah yg tebal bila tak jengah. So, at least bila dah update sikit blog sendiri, baru lah ada mood nak belajar (poyo je lebih, padahal lepas ni mesti aku nak main dgn kucing kat facebook).

Semester ni aku ada 4 paper. Ada 1 subject ni aku rasa syllabus dia sgt menggerunkan. (nama subject ni: Ceramics Processing). Sbb aku terlalu pikirkan soalan soalan apa agaknya yg lecturer aku bakal keluarkan, aku tak perasan yg aku dah memalukan diri sendiri. Habis study group dgn coursemates dlm pukul 6 ptg aku balik. Gegas2 jalan sbb nak make sure duduk dpn TV sebelum Matahari start. Sambil jalan tu, aku masih lagi pikirkan apa yg aku belajar td (mcm tak percaya aku studious weh,wahh..mintak2 mak aku baca, mesti dia suka dan bagi aku duit poket byk).

Dah sampai kat bawah blok rumah, kaki aku tersepit sikit kat celah2 batu penutup longkang. Sakit, tp malas nak layan sbb nak ingat2 balik ni. Sedar2 dlm 3-4 langkah, tiba2 aku rasa sebelah kaki aku (yg tersepit td) mcm rasa permukaan lantai directly, tak ada alas!! Tgk2, kaki aku yg tersepit tu tak ada selipar dah. "shit, mana selipas aku pergi???!! dahla ramai org br balik kerja!!" aku tgk belakang, selipar tu tak ada pulak, aku undur few steps, tak nampak jugak selipar lg sebelah tu. Mysterious gila. Tiba2 aku terfikir nak tgk dlm longkang celah2 batu tu. Ok, selipar tu rupanya ada tercicir dalam longkang. Longkang yg menyepit kaki aku td. Taktau dalam mana longkang tu, tp impossible nak tarik selipar tuh keluar sbb org tgh ramai gila. Takkan la nak terbongkok2 kat tgh2 org lalu lalang, ye tak?

Aku tak tau nak buat apa dah time tu, mmg malu. Malu! Hahaha. Aku jalan sikit demi sikit, setapak demi setapak dgn harapan takde org perasan. Berpeluh2 mcm org buat salah pulak. Aku cuma jalan besar2 bila org takda. Sampai dpn lif lg seksa. Aku terpaksa pura2 tunggu org sbb taknak masuk lift dgn org lain. Sbb mesti kantoi kan? Lepas beberapa kali aku miss lift, akhirnya, berjaya jugak aku sampai rumah. Pukul 7.30 baru sampai rumah. Matahari dah habes dan matahari pun dah terbenam. Dari bawah naik ke rumah sendiri lebih sejam!

Sampai2 rumah, cuci kaki sebelah, aku terus tidur sbb penat fikir psl belajar dan taktik mcm mana nak jalan supaya org tak perasan kaki aku yg cuma sebelah pakai selipar. Kesimpulannya, aku rasa tak elok sebenarnya fokus pada study sgt, walaupun pura2 je fokus.

Selipar yang dah kehilangan pasangan.Kotornya, geli aku. Haha.


2 comments:

ain si penggemar belacan said...

hahahaha!
pelik aku cane ko leh x sedar selipe ko xde..
tebal sgt ke weh kulit kaki ko..
btw kesiannye main ngn binatang peliharaan kucing kat fesbuk je haha!

mulut jahat said...

shit, mana selipas aku pergi???!!<--selipas??? HAHAHAHAHAHAHA