Saturday, April 25, 2009

Mahsuri

Bergerak sendiri dari rumah dgn 2 kali train teksi sket mmg mengagumkan.
Lately dapat rasa yg aku mcm dah ter'into' teater.
Apa2 cerita yg rasa mcm menarik, kalau ada duet, nak je pegi.
Tak kisah lah walau tgh exam week, tp sbb rasanya dah tersuka kat teater and paklong belanja, aku jd excited nak pergi. Mmg overexcited bila pukul 6ptg lagi aku dah siap. Diorang (paklong, maklong, ain,tiha etc.) tak balik dari kerja, tuition lg. So, apa aku nak buat dgn mekap yg dah bertepek kat muka ni???

Baring2, call2 org, tunggu 7.30 punya pasal. Aku dah jd letih gila. Yelah dari semalam lagi aku asyik bekerja, pagi td pulak paper. Sampai lebih kurang dgn masa diorang sampai. (aku mmg takut buat org tunggu2 ni). Amek gambar sikit pastu masuk. 'wan, lain kali kau jgn amekkan gambar, tangan kau takde seni'. So, takdelah bukti gambar aku nak tunjuk yang aku ada pergi tgk teater.


Eh, tak. sebenarnya ada.

Meh, aku bagitau sikit, pelakon2 yg aku cam. Vanida Imran (Mahsuri), Cico Harahap (Wan Arya), Azizah Mahzan. Cerita dia sekejap gila. Pukul 10.30 dah habis, aku ingat break, tp rupanya end mcm tu je. (BUNYI KECEWA KAN?? sbb aku expect more). Microphone byk tak berfungsi, jadi aku selalu nampak pelakon2 dia bukak2 mulut, tp suara takde. Mahsuri pon tak banyak dialog. Wan Darus (hero) tak byk scene. Darah Mahsuri pon tak nampak real sgt. Sbb, yang aku baca dulu kat buku mana aku dah lupa, terpancut2 darah putih. Lagipun td Mahsuri kena tikam kat belakang. So, tak ramai yang noticed darah putih keluar (sikit je). Tp, aku suka sgt watak Azizah Mahzan. hehehe. Rezeki dia sekarang mmg asyik belakon bercinta dgn lelaki lebih muda. (bunyi aku dah mcm Melodi).

Lepas makan, singgah kat Chowkit Road, beli sayur2. Kitorang tunggu kat dalam kereta je. Sempat la jugak snap beberapa gambar sebelum sebenarnya ada benda kelakar nak terjadi.


Gembira yg terlebih2. Mak cakap, jgn suka sangat, nanti susah. Mmg betul, kau tgk betapa teruknya rupa kitorang masa dapat tau kereta tak boleh jalan. Sementara tunggu uncle Taufiq datang rescue, apa lagi, berpanas la dalam kereta. Macam sauna kawan saya, nama dia Nani. Sila tgk gambar di bawah.."Eh sayda, mana tudung kau?!!" hahaha.


p.s: moral, jgn suka sgt, nanti kau penat mcm aku

1 comment:

ain si penggemar belacan said...

wah gambar jagung perisa masin pon ka taruk..
nape kte tak amek gambar pakcik tu tgh buat aktiviti dia ar sbg bahan bukti?lupe lak..