Wednesday, April 1, 2009

Memohon jawatan pramugari

Oleh sebab final sem ni aku ada ambil subjek 'aerospace engineering', aku ada lawatan sambil belajar kat MAS ok. (gila excited sbb tak payah masuk kelas and berharap dapat jumpa abg pilot yg hensem).

Pagi2 buta lg aku dah bangun sbb kena ada kat faculty pukul 8, (thanx to abg zaid sbb kejut I), bersiap ala kadar tp sebenarnya aku aku beria sbb yelah aku nak jumpa pilot. Tak payah bawak notes, cukupla bawak kertas kosong untuk conteng2, pen pinjam kawan,tp camera tak boleh tinggal, aku bertanggungjawab untuk jadi reporter untuk visit kali ni and kena prepare report juga (so gambar attached mungkin boleh tambah markah). Bekalan karipap untuk 5 org dan air mineral untuk sendiri minum. Ok, ni pun beg dah berat gila.

Aku ringkaskan. Sampai2 je, kitorang kena dgr short briefing (mcm lecture gak) ckp pasal service dan sempat promote lg, then, pergi tgk fuselage, tgk wings dan banyak bahagian lagi, tanya mcm2 pasal materials, properties, tgk turbine engine, masuk kokpit, try2 button konon2 jadi pilot, pergi melawat tempat tidur pramugari, (ni semua dlm kapal terbang), melawat workshop2 antaranya safety equipment, tempat NDT test (tak berapa dgr explaination diorang sebenarnya) dan bergambar. (aku baca dgn satu nafas, dan korang patut cuba). Selebihnya, aku lebih banyak berseronok sendiri saja sbb lecturer aku tak dapat ikut. Dia tinggal dlm bus je, tiba2 demam. So, kita enjoy!!!Muka teruja dapat duduk kat seat pilot.



Aku saja letak muka Desmond. Budak ni nakal


tgk mamat kat belakang kitorang tuh.haha.kejap lg mst jahanam kerusi tu.


dgn abg pilot,haha,bukan, sebenarnya engineer aerospace (kat belakang adalah tpt tidur stewardess)



kau tgk king, konon hensem.haha.



bergambar dpn kapal terbang (padahal dpt bahagian enjin je)



aku kepanasan mmg mcm ni.huduh gila.


ni aku bajet cute.(mesti ada org tumpang menyampah,kan?)



Aku lupa nak bagitahu apa cerita dgn nak jadi pramugari. Aku di'reject' atas beberapa sebab:
1. Aku gayat
2. Gemuruh melampau (especially masa petir dan guruh)
3. Kuat tidur (tpt tidur stewardess tak selesa)
4. Kurang putih - sikit lagi nak putih

5. Kurang licin (aku sure korang tahu sbb apa)

Tgk perut. Salah satu sbb kenapa kena rejek. Kantoi. Haha!

Okla, kena prepare report pulak.tata

p.s: aku tak terserampak langsung dgn abang pilot. malangya..


11 comments:

mulut jahat said...

eeee perut kau sama besar ngan tetek kau so jijik ahahahaha

sha2samin said...

hahahaa, nani..i nk ckp gak..
tp xsampai ati dowh..
btw, knfrm kau kene rejek sayda..
takot petir..hahaha..

N.M. Noor said...

sayda..kim slam la kt budak bju maroon pkai tudung itam tu ek..heeee....:)

desmond-t said...

oi si nakal... tak tahan dengan kau la..lawak sangat...

i tot u nampak si tampan tu kat guardhouse...masa kua tengah gelojoh makan karipap tu? wahahahahahaaaaa

sayda dino said...

nani: shadap u. tu aku saja kembung2 kan perut la

shasha: kau pun lebih kurang sha.malah perut kau mungkin lebih.haha

ain: orait.no problem punya! =D

desmond: i rasa tu mmg pilot la.kalau dah turun bus, konfirm i suruh u ambil gambar i dgn dia. what a waste!!

wanirani said...

penat aku excited nak tgk pic abg pilot hensem. ahaks~~

my name is Ain said...

hahaha..
lawak gle part kau suro tgk perot..
hehe..

echah said...

haha..kompem rijek sbb berat perot kau boleh menyebabkan kapal terbang terhempas...

sayda dino said...

wanirani: haha.weh,aku lg la menunggu pilot kacak muncul.takde pon.

ain karim: kau jgn main2 ngan perut aku.nanti kau jangkit.aku jangkit dr kak shasha!

echah: sialan.haha.kalau kau stewardess,munkin kapal terbang kau kena sambar petir

Anonymous said...

ko nk letak gmbar desmond or bestfriend ko kt belakang org belakang desmond tu????

sayda dino said...

anynomous: aku mmg intentionally nak letak gamba desmond. yg blakang dia kira tumpang beruntung je lah