Saturday, February 28, 2009

siapa takut?

kau takut tak bila tiba-tiba perasaan yg kau create tuh hilang?
haha.
aku dah start takut.
sbb aku dah mula nak mengingat-ingat semua benda buruk+huduh+kelakar..(which will drives me to step away from it)

aku nak tanya korang la..penah tak korang rasa terabai sampai rasa tak berguna lalu tak diperlukan?aku ajak bincang nih secara general je.Sbb aku penah experienced benda nih banyak kali.
Dulu,masa zaman lepas SPM,aku ada bercinta dgn sorang budak nih.Ok,aku panggil dia 'H' la.Aku suka dia mcm org selalu rasa kat bf dia la.Tp dia ni agak poyo.Dia tau aku suka dia,dia buat2 la ramai org tergila2kan dia,bz la,nak enjoy ngan kawan2 la,nak tgk tv la,boleh kata mcm2 la yg bole letak barrier antara aku ngan dia nih.Sampai satu masa,aku dah start terfikir something.(fyi,aku suka sgt pk and terasa sendiri).Aku kata,"takkan la aku suka mamat nih plak?malas belajar,pengotor,pemalas,rempit,penah masuk lokap.takkan la kot".Dan lagi best sampai fizikal dia yg kurus kering,botak,gigi tak lawa,kuku kaki ada hitam2 pon aku boleh terfikir byk kali hingga la berjaya melatih aku untuk rasa geli kat dia.hahahahaha.Then,bila dia dah noticed aku yg dah jadi ignorance,dia pon mula lah nak calling2 aku balik."Sorryla 'H',rasa tuh dah hilang la,dah jadi rasa lain.hahaha.so,babai..

Ada lagi,masa aku kecil2 dulu,aku suka gila kat ziana zain.(sbb bole angkat2 kening).Suka gila lah.Aku hafal semua lagu dia,filem dia semua aku tgk,dia tak nyanyi sedap sgt pon (agak bingit) aku minat.Kira die hard fan la.Semua gosip liar pasal dia aku abaikan.Aku cuma percaya kat benda baik pasal dia je.And baru2 nih,aku ngan cousin aku ada terserempak ngan ziana zain nih kat ikano.Excited gila weh.Nak amek gambar ngan dia la tanda aku ni peminat setia since kecil,plus aku boleh berlagak2 kat kwn2 aku yg lain.Guess what,dia ckp apa,dia kata dia taknak bergambar kalau masa tgh jalan2 ngan family nih,susah control anak,masa tuh aku melilau tgk mana anak dia,hmm,kat maid dia elok je.Dapat rasa tak perasaan kena rejek tuh?Maybe betul la dia nak privacy,tp nak buat camana,aku dah terasa.hehe.After insiden tuh,aku tiba2 rasa kelakar minat kat dia.hahahahaha.tak minat langsung dah dan mula terbayang2 keburukan2 show and gaya baju dia,suara bising dia..uishh..mcm2...tak baik..

Hm,and sekarang,kenapa aku dah mula bermain2 dgn fikiran yg kelakar tu?Kalau aku,start ngan rasa terabai,sia2,diam,jauhkan diri,fikir benda2 huduh,dan perasaan suka tuh hilang.Yang aku perasan la.Korang pulak,bila agaknya korang dah tukar perasaan suka jd tak suka?Takut tak hilang perasaan suka tuh?


p.s:agaknya,aku tgh pms kot,sbb tuh boleh terbuat entri nih?
p.ss:aku sayang perasaan tuh.

5 comments:

sha2samin said...

feelings are nothg until u give meaning to them...
all up to u.
:)

sayda dino said...

unfortunately,aku bukan mcm tuh.nak buat camana,tak faham,and even after gitau pon mcm tak leh ikot,tepakse la i blah which maybe can give both parties a better ending.

p.s:kesian ziana zain,kurang 2 peminat dah.

faraeira said...

h?
h?
ha?
hana? =p
haha=p

mezurashi said...

tak bape tangkap entry ni
tp kalo pasal ziana zain,
patot ignore aje..
mungkin die ade mslh dalaman
jd perlukan extra privacy

=P

tp kalo ziana zain tuh contoh aje,

hmmm

try to hold the feeling slagi mampu,
sbb kadang2 rase give up ((betol tak tekaan feeling ni?)) tuh just for a temporary phase

nanti2 mungkin akan sayang balik, so kalo buat tindakan drastik, takot menyesal..

but, kalo sangat2 tak bleh hold, dun force urself

we should appreciate ourself 1st, b4 others can do it

=P

--sory, penyibuk plak, just tetibe rase memahami keadaan cik, wp tatau ujung pangkal cter

sayda dino said...

hana: kenapa kau bg komen kelakar?aku ada buat salah type dlm post ke?haha.

aida: hehe..ziana zain tuh mmg benar pun.gila terasaaa..yg lain2 tuh pun ada benarnya.si 'H' tu dah kerugian.hahahaha.