Friday, February 13, 2009

10 facts you must know about me

..[tajuk kodi]

1. Never say no to shopping for bags and perf
umes.Bunyik seperti kaya.Tp kalau mmg kaya,aku takkan menolak pelawaan membeli-belah bag dan perfumes.Kenapa? Sbb bag buat aku nampak bergaya walaupun muka aku nampak ala kadar saja (especially time ade 'break out!') dan perfume buat aku rasa konfiden gila.(sbb aku tak suka mandi)



2. Tidur cukup (kata lain bg kuat tido). Hati-hati bila nampak aku seperti kuyu2. Jangan dekat2 sbb aku akan mudah melenting walaupun usikan kecil.Minimumly,aku kena tido 8 hours. Lagi banyak lagi elok.Bila cukup tidur, speechless is not possible for me anymore. Haha,and i think everyone i know, says that. Aku berdengkur juga.



3. Perut aku sensitif. Tak boleh makan nasi beriyani, nasi minyak, nasi hujan panas (semua hidangan kat umah org kawin). Boleh makan, tp sikit2 je. Susu dan unsur tenusu pon tak boleh. Kalau tak, keesokkannya, aku akan berkampung dalam toilet. Penuh komik kat dlm toilet aku. (aku tak suka buang masa, sambil membuang sambil membaca).



4. Selain scar oleh 'major break out' sss..aku juga ada scar kat dahi mcm harry potter. (ni zaid tak tau lagi...syhhhh...) masa kecil dulu, aku penah ter
jatuh dlm longkang and dijumpai sendiri oleh mak aku sebelum aku terhanyut. Akibat: terima 14 jahitan.



5. Aku tak suka marah,betul nih tak tipu. Tp,harus jaga2 kalau sekali aku termarah,sbb aku suka mencarut2 (try berubah, tp asyik gagal). Antara kata2 carutan yg selalu disebut: "terlupe tak boleh tulis kat sini, nanti kecoh".



6. Selain tak pandai sgt bawak kete, aku lg sgt tak pandai bawak motor. Penah belaja few times dulu, tp asyik lupa mcm mane nak start balek every time pon. Sbb curik2 bawak moto atok dulu, aku penah ter jatuh longkang (lagi!!).



7. Kalau jalan2 kat shopping mall ke mana2 ke, aku suka stalk org. Tgk dr hujung rambut sampai hujung kaki. Org yg selalu jd mangsa sekodeng aku adalah; budak2 sekolah yg berpakaian aneh sambil pegang tgn ngan partner masing2. Esp. kalau budak tuh pakai ala2 gothic (pakai hat, payung hitam lilit reben, kadang2 ada yg pakai jaket labuh tp mcm raincoat) wowwwyy!!



8. Aku kuat nangis. Mak aku kata aku cengeng. Mmg pon, tp suka nangis sorok2 la, kalau tak malu la aku kan. Selalunya aku nangis kat dlm selimut, time mlm bila aku tak dapat tido. (seb bek fairuz tak perasan).



9. Sejak kecil sampai umur dah nak masuk 23, aku akan ada bantal busuk. Tapi bukan bau kepam manis, hangit atau bau ketiak. Structure kekabu dia kena lembik dan hancur2 sket. Bau dia, sedap2 je. Setiap minggu aku basuh pillow sheet die tau, so koran
g pon bole cuba bau.



10. Hmmm..last, but n
ot least (agak takut nak confess). Aku suka dgr lagu penyanyi lelaki Malaysia. Faizal Tahir, Anuar Zain, Bob, Hazami, Imran Ajmain.


Mari bukak album gambar kucing2 aku:


"akak, plz dont take my picture.miaowwwww!".


"kus semangat. perlu menahan dgn lutut sbb kau terlampau berat garfield".


"ciko selalu tido sampai terkeluar air liur basi"


"garfield pun suka tido jugak"




5 comments:

мyΞ'™ said...

sayda.apakah kau sudah tgk psl master di sane?? hohoho..
kuceng.kuceng..

masmOna said...

dino, x hingin sy nk bau bantal busuk awk!
hahaha
cop, imran ajmain bukan spore ke?

sayda dino said...

mye: aku dah pegi hr tuh.tp takdela course yg kau ckp tuh.hmm..or maybe kau nak aku try tgk yg len gak??

masmona: eleh mas,once bau,lu akan ketagih,hehehe.contohnye;fairuz.seriously.

lupe la imran ajmain spore =P

Anonymous said...

Aku pun dengan berani nye confess aku suka Faizal Tahir. Sumpah sukaaaa gilaaaaaaaa.

Hahaha.

Happy birthday Sayda!

Anonymous said...

ni komen utk kwn ko yg kat mulut jahat ade saka tuh..xdpt nk post kt page die so aku post komen utk die kt sini la ek..
to that gurl blogger ni komen regarding brjumpe parents en bf:
hai..aku trjumpe blog ko n trase nk bg opinion aku lah..awl2 nk mintak maap if terkasar bahase..aku bg pndpt bg sorg laki ok?
ni 1st impression aku psl ko ble aku bace blog2 yg ko tules..aku rase ko ni agak ganas n kasar..so perkara plg pnting yg ko kne improve b4 ko jmpe parents en bf tuh is kne kwl tutur kata.bkn ape,sbb ko dh terbiase dgn kata2 yg kasar n kurang manis nnti silap2 terkeluar plak time sembang ngn diorg.parents aku pon xberkenan ngn org yg ckp kasar xkire laki apetah lg pompuan..bkn nk suroh ko jd hipokrit,tp aku rase xsalah kalo ko improve part ni sbb aku rase xsesuai pompuan ckp kasar.mcm org xde pelajaran je..n plg pntg ko kne jage name baik parents ko..ape parents die akn kate kalo kte berperangai sedemikian btul x?jgn marah ekk aku tegur ni,utk kebaikan ko gak..gudluck!