Monday, May 14, 2012

metafora warna mama

Esok ada sessi fotografi kat ofis. Kalau nak ikut aku punya hati yang kecil, malas nak datang ambik gambar. Sampai hati bos kata aku kuat cuti. Baru luak dua tiga hari. Tu pun sebab aku pergi interview sana sini dan exam ptd. Haha kantoi.

Baju belalang hijau aku itu sepatut nya dipadankan dengan tudung hijau. Hijau pucuk manis ke, hijau epal ke, hijau batang pisang ke, hijau arkam ke, hijau lumut ke. Tapi sepakat pulak mereka ni pakai tudung hitam. Tak kah mereka tahu aku dah lama pangkah tudung hitam sejak tamat nya sesi pembelajaran ? Lagipun, rasa tak kreatif. Ah senang senang, hitam sudeyy. Macam tu lah agak nya. Cuba jadi macam mak aku sikit. Metafora warna nya sungguh unik. Rasa nak cubit pipi mama.

Aku : mama, kak mala ada jual tudung yang ada bumbung tu. nak warna apa ?
Mama : mama banyak warna biru kan kak. okay lah nak warna BELACAN. kalau tak ada, nak warna LEMAK KETAM.

mama muka macam mama sebab rembat tudung KELABU ASAP mama



Sekian.

No comments: