Wednesday, September 7, 2011

sungai spirulina

'Makcik asal mana ?' aku tanya makcik sebelah kiri aku.
'Tawau nak, nanti kalau anak nak pergi tawau, talipon aja makcik, makcik bagi pinjam myvi pakcik' makcik hajah bunga offer aku. Aku tersenyum simpul. Sambil mata aku curi curi tengok 3 orang pelancog asing depan aku ni. Teka dalam diam, orang korea ke, china ke, jepun.

Dalam sibuk melayan angin yang rancak mengibas ngibas tudung aku menampar orang sebelah kanan aku dan telinga aku cepat nak menangkap pakcik tarmimi siregar tu cakap apa pasal kampung morten dan mata aku sibuk menangkap beberapa lukisan graffiti yang saling tak tumpah macam lukisan aku haha, tiada siapa pun yang tahu betapa lajunya jantung aku beroperasi.

Kadang kadang terasa tangan dia mengusap kepala aku macam aku selalu buat kat ciko. Dan aku macam dapat dengar setiap hela nafas dia. Sama ada dia berdengus kuat atau telinga aku dah tak berapa pekak. Haha. Segala yang sedang berlaku masa tu macam mimpi. Macam angan angan masa darjah 6 dulu. Ni kalau cikgu samirah tau, memang die hentak aku dengan pembaris.

Pandangan mata dia, bahasa tubuh dia, setiap apa yang dicakapkan, kedengaran sempurna. Tak ada cacat cela. Sempurna kat mata aku.

Bermimpi naik cruise di sungai hijau spirulina melalui jambatan hang jebat dan beberapa jambatan lain yang aku dah tak ingat. Kenapalah aku terbangun masa baru nak sampai scene jiwang ni. Haha.

kau pernah mimpi naik cruise ? aku pernah (:


p.s: ma, kakak demam ):

No comments: