Tuesday, August 16, 2011

Baju raya aku tahun ni warna kelabu

Halo. Dah 16 hari kita berpuasa. Alhamdulillah. Semakin hari nak beraya ni, semakin semak aku jadinya. Selain serabut macam mana aku nak agihkan duit raya ni sama adil sesama mama ayah fikah ciko dan adik adik saudara aku, aku juga serius keliru tak tahu baju raya aku nak pakai yang mana pada hari ke berapa. Haha. Bajet macam banyak baju kau.

Kenangan masa aku kecil dulu lah kan, hari pertama mesti pakai sama warna dengan mama ayah dan fikah. Kalau boleh kain tu harus satu kayu. Sungguh marhaban gayanya. Hari kedua harus sama dengan adik adik saudara aku. Supaya boleh buat gambar lompat lompat di padang sekolah depan rumah. Hari ketiga, pakai baju yang agak jantan sikit. Seluar ke overall ke. Hari keempat, aku besederhana je. Selalunya pakai baju tahun lepasnya tak pun pakai baju mak aku masa muda. Sekian.

Padahal baju raya aku yang sebenar benarnya baju raya ada satu je tahun ni. Yang lain lain baju majlis. Tak kuasa aku nak pakai baju tu sekali sahaja. Rasa menyesal sehingga nak menconteng arang ke muka sendiri. Tudung aku pakat recycle je dengan fikah.


baju majlis 1: semoga aku tak kak nam sangat macam di atas

baju majlis 2: baju di atas bawak pergi marhaban hahaha nenek aku konfem baling baling ketupat aku mengamuk

Ada lagi 2 baju majlis. Satu company sponsor, satu lagi nak kena pakai masa mira kahwin. Betul tak aku cakap, baju raya tak ada lah raya sangat *menangis* sebab harus berjimbat eh berjimat. Adik adik saudara punya pasal.


p.s: u make me smile, yes u. u know who u are (:


No comments: