Friday, July 29, 2011

Tanah tumpahnya darahku

Apa barang semangat bola tapi lu harap tiket free. Haha. Ha tengok macam aku bongkak. Merayau rayau kat sekeliling ofis, collect satu kepala seringgit. Lepas satu tiket. Tak kisah lah beratur di tengah tengah lautan lelaki semuanya. Nak tengok rimau punya pasal.

Sepanjang minggu jiwa tak tenteram. Fikir plan macam mana nak gerak dari ofis macam mana. Mana jalan tak jem. Mana jam tak lambat supaya aku sempat lekat sticker kat pipi. Haha. Semua lagu patriotik aku dah hafal. Apa ada hal. Apa guna sekolah dulu kalau tak reti lagi lagu jalur gemilang, ye tak ?

Stadium bukit jalil gila ramai orang. Tak sia sia kerajaan bina stadium yang satu tika dulu kena bantah sebab katanya pembaziran. Kat sini lah rupanya kegunaannya. Masing masing pakat pakai jersi malaysia. Bawak bendera. Tiup semboyan. Serius. Meremang remang bulu roma tengok semua macam nak berperang. Tu kau tak tengok lagi, depa conteng muka, pakai rambut palsu hitam kuning, pakai topi. Tahniah rakyat malaysia. (tepuk tangan)

Aku tak reti sangat nak komen gaya pengulas sukan. Tapi, aku berpuas hati dengan permainan harimau malaya. Sumpah. Tak tipu. Serba serbi bertenaga. Tak ada lah membazir 30 ringgit aku. Dah lah. Tak habis habis rasa berdebar lagi sejak semalam. Walaupun tak menang, tapi harimau malaya tetap memenangi hati. Aum. (garang tak ?).




Sekian saja untuk hari ni. Sibuk sangat ni. Babai.

p.s: sakitnya tekak aku gara gara menjerit semalam.

No comments: