Tuesday, July 7, 2009

My everdearest officemates

Almost sebulan bekerja, aku still belum lg introduce kawan2 ofis aku kan? Ok, just in case kalau diorang terbaca blog aku, apa kata aku cerita sikit pasal diorang. Betul, mmg agak bosan kalau baca, tp baca je lah.


Start with aku punya Unit Head. Nama dia Badrul. Meh, aku cerita sikit kelakuan aneh dia. Isnin, muka mcm kerang busuk. Selasa & Rabu muka aku rasa mcm nak tumbuk. Khamis, perangai dia dah start lain. Mcm sikit energetic. Dan Jumaat, mmg mcm lipas sbb overexcited. Sbb apa? Sbb dia nak balik kampung jumpa anak bini.


Ok, yg ada tahi lalat manis ni, nama dia Azmi. Korang boleh panggil Mimi. (Aku pon tak paham kenapa nama dia nak bunyi perempuan). Nampak mcm pendiam, tp haruslah jaga2 sbb kadang aku rasa dia lg gila dr orang lain.


Next, nama dia Fendi. Dalam byk2 benda yg aku boleh ingat pasal fendi adalah mulutnya yg sgt2 laser. Tak ada filter. Haha. Tp kadang2 bila kau dgr dia merepek mmg kelakar walaupun lawak dia sebenarnya lucah.


Ha, yg sebelah fendi tu nama dia Shami (aku tak sure spelling dia). Orang panggil dia Bobo. Tp dia gelar diri sendiri Lee Chong Mi (wtf??) Hahah. Tgk je dah tau, selalu jd bahan mainan Fendi. Tp, dia mmg baik woh.



Yang atas ni pulak, antara kawan2 perempuan yg aku larat nak upload. Dr kiri, Hajar. Sgt sporting. Member paling rapat aku kat sini. Maybe sbb dia pon sama2 baru ngan aku, so kalau dia tak ada, mmg terasa sgt lah (kan Babe??). Sebelah dia tu Kak Nor. Dia tgh mengandung ok (bg sesapa yg tak nampak dia punya perut). Walaupun mengandung, tp masih berperangai keanak-anakan which aku rasa bagus la. Suka join aktiviti aku dan Hajar. Best2. Hehe. Ok, yg tudung hijau pulak Kak Zetty. Aku suka dia ni, sbb dia sgt down-to-earth. Kenapa? Sbb walaupun dia manager, dia sgt rapat dgn staf lain. Suka bawak aku makan sedap2 jugak. Last, but not least, Intan. Dia garang gila. Susah nak nampak dia senyum. Kalau marah, suara mcm halilintar! Tp, percayalah. Kalau kau kekurangan barang, kau pergi je tempat dia. Semua ada. Kira Intan ni mcm stor la. Hehe.

Lain kali aku introduce yg lain2 ye. Tak larat gila ni.

No comments: