Monday, July 6, 2009

Give thanks to Allah

Hey, sepatutnya hari ni aktiviti santau eh santai kat rumah saja sbb dapat MC. 2 hari demam, aku ingat tak ada apa2 dan ingat akan sembuh dalam sehari, tp rupanya tak. Nak masuk hari ke3, aku dah separuh mati tak boleh bangun. Gila lah. Nak cari siapa malam2 buta bawak aku pergi klinik kan? Bajet tough la nak pergi klinik kat belakang ofis esoknya. Tengah baring2 konon nak rest bg sakit kurang, sms masuk. "Takut nyawa kau melayang je kalau lambat sehari". Wah, takut sial. Pergi hospital terus, kena soal macam2 (konon doktor tu dapat jumpa 1 lg kes H1N1) haha.

Ok, berbalik kat MC td, walaupun aku sepatutnya MC, tp aku kuat2kan gak la pergi ofis sbb bos aku kata hr ni ada presentation. So, tak nak susahkan bos punya pasal, aku datang pikul semua ubat yg aku dapat. Tengah layan kerja, tiba2 hajar kasik aku 1 lagu which aku tak pernah dengar. Oleh sbb penyanyi dia legend, dan dia br je meninggal dunia, aku jd excited gila dgr. Sbb lagu ni bukan Beat It, bukan You're Not Alone, bukan Heal The World, bukan semua tu, tp ni lagu keTuhanan. Aku tak tau la korang pernah dgr ke tak. Tp, sumpah 1,2,3 weh, mmg touching. Aku terharu gila dia boleh pronounce dgn baik. Ada orang kata tu bukan dia, tp aku tetap rasa dia yang nyanyi. Terharu. Kalau tak percaya kau dengar ni.


GIVE THANKS TO ALLAH

Give thanks to Allah,
for the moon and the stars
PRAISE HIM ALL DAY FOR,
what is and what was
take hold of your eman
dont give in to shaitaan
oh you who believe please give thanks to Allah.
Allahu Ghafoor Allahu Raheem Allahu yuhibbul Mohsineen,
va Khalikuna va Razikuna wahuwa
Ala kulli shaien Kadir

Allah is Ghafoor Allah is Raheem Allah is the one who loves the Mohsineen,
He is a creator, He is a sustainer and He is the one who has power over all.

Give thanks to Allah,
for the moon and the stars
prays in all d
ay for,
what is and what was
take hold of your eman
dont give in to shaitaan
oh you who believe please give thanks to Allah.
Allahu Ghafoor Allahu Raheem Allahu yuhibbul Mohsineen,
va Khalikuna va Razikuna wa huwa Allah kulli shaien Kadir

Allah is Ghafoor Allah is Raheem Allah is the one who loves the Mohsineen,
He is a creator, He is a sustainer and He is the one who has power over all.

Meh letak sikit muka dia....




p.s: M.J, jumpa di syurga ye nanti :)

No comments: