Tuesday, April 17, 2012

Awek rempit liar

Tengok gafar basah basah baru balik dari kwsp kena hujan teringat pulok zaman aku dulu pernah merempit. Nama je perempuan, tapi semua selekoh aku rasa dengan lutut. Kira lah berapa belas garis scar ada kat lengan aku ni sebab jatuh terseret atas jalan. Amacam, ganaz kan gua.

Dulu masa bawak motor benda aku paling risau adalah rambut pacak aku. Cabut je helmet, oh shit, rambut gua tak terpacak. Paling risau bila semua wangian conditioner yang aku pakai dah jadi bau kepam. Eh tak tak, lagi merisaukan makin hari makin luas ladam aku sebab tergeser span helmet dengan kulit kepala. Lama lama terbentuk lah sebuah tasik di tengah itu nanti.

Setiap malam minggu tak pernah miss nak ronda ronda naik motor kat kl. Semua jalan kl aku hafal. Setiap jalan tikus aku tahu rahasia nya. Sebut nama aku, siapa tak kenal kat dataran merdeka tu. Kaki bersidai kat tepi jalan tengok abang rempit v3 buat show.

Ah sudah lah. Mana mungkin aku pandai bawak motor. Dan celah mana pulak rambut aku boleh pacak. Aku baru pakai helmet, nak start motor reti lah. Seimbang kan motor gua tak tak tahu macam mana.

Rindu nya nak liar liar tengok lampu dan berlonggok duduk kat dataran merdeka. Serius, rindu. Lagi rindu adalah orang yang meneman aku meliar itu. Sobss sobss.


No comments: