Thursday, August 6, 2009

Sensitif

Aku tak tau lah kenapa lately aku jd super-sensitif-sikit-sikit-nak-nangis. Haha. Gila mengada sebab suka sangat nak menangis. Duduk menangis sorang2 dlm bilik. Perghhh, gila drama!! Especially sekarang mmg tgh rancak layan cerita Boys Over Flowers. Terbawak2 pulak feeling tu dalam real life. Benci pulak aku dgn kerenah sendiri. Tapi, after aku menangis, aku perasan aku mmg lega gila lah. Macam boleh gelakkan diri sendri balik. WTF?! So, kalau kau nak menangis sbb kau sedih pun tak apa. It is ok as long as kau tak buta at the end sudah. Berpada-padalahkan kalau nak cengeng sekalipun. Haha. Serius weh, mmg relieve!



Jejaka tampan yang mampu buat hidung aku berdarah2.



1. Kau boleh release tension sbb air mata tu ada stress hormone. Konfem kau senyum sampai cuping telinga lepas nangis =)

2. Air mata tu ada toxic. Kira kalau
kau nangis kau buang toxic jugak la kan? Tak payah susah minum ECPI, Detoxlim, Detoxin, wso (what so ever).

3. Perasan tak bila kau nangis kau akan rasa sesak nafas sikit. Yela, kau nak teresak2 bagai. Masa tu, heart rate kau laju dan kau akan berpeluh. Tapi, percayalah, bila kau dah habis nangis, kau akan rasa more calm..Cuba nangis sekarang. haha
.

4. Lagi antara sebab kenapa nangis ni ok je sbb mind, soul and body kau akan rasa release gila weh. Menangis kan buat kau exercise mata, soften temper kau and kalau nak lagi bunyi ilmu kesihatan sikit la kan, kawan aku cakap tears can open up your lungs. (Aku tak paham sgt sebenarnya)

5. Sekarang ni, kau try nangis. Lepas tu aku nak kau tgk kat cermin, physical appearance kau berubah tak after tu.Habis aku menangis, aku akan make sure aku nampak cantik dan kemas sbb nak cover punya pasal. Not only people feel better after crying, but they also look better. Menangis je.

p.s: Kalau nak menangis, pergi tempat sunyi, selesa, relax, pejam mata, nangis puas2 dan akhiri dgn makan aiskrim. (sekurang2nya Tuhan kasik kau emosi utk menangis, bertuah weh!!)

1 comment:

Anonymous said...
This comment has been removed by a blog administrator.