Thursday, August 20, 2009

Selamat Menyambut Bulan Ramadhan

Tak sabar pulak rasa nak berpuasa di bulan puasa. Bila kenang2 balik, aku punya dosa mcm banyak gila kan, aku rasa seronok nak sambut Ramadhan. Dengan harapan nak hapus dosa sikit2 lah. Ahh, kalau boleh nak banyak2. Nak bersih dr dosa sesuci bayi. Ecececeh. Balik ni kena bukak buku balik mcm mana nak buat sembahyang Terawikh. Aku dah lupa wohh. Semoga bulan yang penuh keberkatan ni, kita sama2 buat amal ok. Elak benda2 yang tak baik. Sesiapa yang agak2 nak jual kuih raya meh la datang kat aku promote. Mana tau, aku boleh promote kat orang jugak. Kat bawah ni Joe Flizzow (eh, aku tak sure spelling dia mcm mana?). Dia ada beberapa tips nak share. Cekidout!!


Tips-tips TAHAN PUASA:

1. Banyakkan minum air kosong pada waktu malam. Kalau boleh bantai je apa yg korang nak makan malam tu, untuk elakkan korang jadikan alasan 'TERINGIN' lalu tuang puasa esoknya.

2. Elak belek2 buku resipi dan tonton rancangan masakan di siang hari. Dan-dan lah kau tiba2 minat memasak.

3. Jangan nak duduk sama2 orang yang ada potensi nak buka puasa awal.

4. Solat Terawikh.

5. Kurangkan mencarut dan apa2 tanda carutan.



6. Jangan mengumpat. Kalau tak puas hati, pergi ambil air sembahyang. (aku pernah buat, mmg berkesan, seriously weh!)

7. Berdoa banyak2 supaya kita kuat semangat.


p.s: Kenapa aku tak sabar nak sambut raya juga???

No comments: