Thursday, December 25, 2008

saya buat kek batik

hehehe.

hari nih sgt free..(spt hari2 yg lain), so aku memanfaatkan mase yg ade dgn menyediakan kek batik.haha.aku tak tipu, aku pandai buat kek batik.kek2 lain pon bole.mak aku br belikan oven ntok aku.katenye hadiah sbb aku jd anak yg rajin.so pasnih,maybe passion aku will be baking cake la.kan??kezen aku (ain) pon suke wat kek n die mmg reti buat.so aku tumpang resipi je la.hehe..

nak wat kek batik,org kate mudah,aku kate susah sbb maklumlah br mule jinak2 buat kek.dr mane pon resipi tuh datang,aku rase aku tetap akan hanye jatuh hati pade kek batik mak aku.tak kedekut langsung.sume cukop (or lebih?) takde yg kurang.sampai aku selalu terpikir byk bende aku bertambah (obviously berat badan) kalau aku makan kek batiknya secare regular.ma,jgn buat selalu la..

ni resipi nye (yg aku gune kali ni)

ingredients:
biskut marrie (usual brand;tiger),milo,condensed milk,ideal milk,planta soft,nescafe

method:
1.stir planta soft till melt
2.stir in both milk until it simmers
3.mix well with milo n nescafe
4.put in biscuits (yg dah pecah2)
5.mix and press into a container

so inviting kan?

pas sejukkan,potong,makan..mudah kan?(mudah time makan je)

haaa..so pasni aku mmg nekad nak bukak kedai kek,aku dah lantik diri sendiri jd bos,kawan2 aku akan jd bisner partner,contohnya, ecah:mereka2 resipi dan dekorasi, nani:delivery (sbb nya?..kerana die boleh menyediakan kenderaan dgn suasane sauna) , shuze:org yg bertanggungjawab persuade customer ntok beli-die sgt hebat dalam bidang memujuk dan sgt manja-i just love her! hehe.ain(cousin):chef..still ade vacancy kat position cleanining2 nih.so,sesape interested walk-in-interview akan diadakan.


p/s: aku suka buat kek sekarang

7 comments:

Anonymous said...

woi!
aku tak puas hati
sebab aku tengah buat kek batik pastu bila aku dah habes buat
aku datang kat kau,kau tengah berlinkgar kat depan tv sambil mengadap laptop untuk update blog.
bila ko dah habes aku tengok tajuk blog ape,sekali tajuk kau..
"saya buat kek batik"
aih..tak tau pulak aku dengan baring depan tv,sambil update blog dah boleh menyiapkan satu kek batik.senang gile rupanya wat kek batik ek..kenapa aku buat kat dapur lagi susah?

p/s:jangan delete!

sayda dino said...

haha
aku br je nak join,
tibe2 kau dah datang kat sebelah..
dah siap??
hahahahaha
takpe la kan?
aku kan bos.


p/s:pantasnye kau?

Anonymous said...

babila kau sayda.
aku baru nak kutuk kek batik tu..
nasib baik kazen ko yang buat..

hi kazen.

ain si penggemar belacan said...

hahaha..gambar yang di upload tu bukan hasil kek batiknya..
hasil kek batik aku lebih tempting ceyy..
wpon pahit ko still suka kan mamal


hai kawan sayda

sayda dino said...

yaa
aku yoyo-o..
hahahahaha
tp,im still d boss

mulut jahat said...

woi itu nama dia kek biskut marie. aku tak kira aku nak!

sayda dino said...

nani: woi,kazen buat kek batik.pahit sket.tp ok la.nak tak?