Wednesday, May 27, 2009

Kerana Kau

Sejak mula bekerja, aku mmg selalu pulak teringat zaman sekolah. Tak tau la kenapa (gatal2 nak ingat zaman sekolah). Sebelum nak pergi interview, aku br perasan aku takde satu sijil pon dgn aku. Dan mak aku ckp, sijil2 takde pun kat rumah. wtf??takkan aku nak kena ambil spm semula? (gila jahil aku tak tahu, padahal boleh rayu kat lembaga peperiksaan suruh print kalau hilang). Dahla aku mmg mati kutu tak tahu mana lg tempat nak cari. Nak2 la takde apa2 bantuan dr kawan yg aku harapkan (hey, i don't care tau). So, nak taknak terpaksa lah aku balik johor dan tangguhkan lapor diri. Seminggu gaji aku rugi weh. Tp tak apa, aku boleh gak jumpa mak abah..(sejak bila aku panggil mak abah??) Tanpa mencari dulu kat rumah sbb confident dgn mak aku. Dia kata satu rumah dah bongkar tp fail yg aku ckp tuh tak jumpa, aku suruh mak aku apply cuti and teman aku pergi buat surat beranak and pegi stf suruh reprint sijil berhenti sekolah (kau ingat senang ke nak dapat balik sijil sekolah?)

Aku tunggu lama gila ok. Dr pukul 10 sampai pukul 1 ptg gara-gara tunggupengetua (pengetua baru) habis meeting dgn Pn Kamisah dan Pn Saidah. Ok kawan2, siapa masih ingat dioarang? Hehehehe. Masa tunggu tu, ada la terserempak dgn beberapa cikgu yg aku still ingat muka da
n nama diorang dan surprisingly kenapa meraka masih ingat aku? Bagus cikgu, mungkin byk makan kismis. Siapa ingat lg Sir Azman? Ala, cikgu koop tu. Super cute. Kau tau apa dia jawab bila aku greet dia?

Sayda: Hye sir Azman. Apa khabar? (intro kena baik, sbb aku bawak mak dan bawak imej ex student yg dah nak bekerja).

Sir Azman: Oh. Mestila saya ingat awak. Nursaidatul Akmal kan.

Sayda: (Bangga. Ma, tgk cikgu kakak still ingat kakak tau) . Hehe. Ingat sir tak ingat kat saya lg.

Sir Azman: Mana bole tak ingat. Awak la yg pernah curi kasut dr KOOP saya.

Sayda: (Shit, masih ingat??? Mak aku buat mata besar. jegil) Hehe. Mana a
da sir...

Lepas tu, berborak pulak dgn Pn Rohaiza. hah, siapa ingat?? Dia pun ingat aku lg. (sebenarnya aku agak dia saja ckp ingat sbb saja ambil hati).

Sayda: Cikgu apa khabar?


Pn Rohaiza: Eh Saidatul. Baik. (lebih kurang camtuh la, aku tak ing
at sgt dia cakap apa)

Sayda: Cikgu still ingat saya? bestnya!! (sambil peluk2 cium2)

Pn Rohaiza: Hehe. Awak kan selalu main2 masa eksperimen kimia dgn aish
ah hitam. (hitam aku tambah)

Sayda: hehe. (tak reti nak bidas apa)


Jumpa pulak sensei Azizah. Heh, dia still cantik mcm dulu. Mata dan senyuman masih tajam. cuma dah agak berisi sikit. Tp still, sgt cute.


Sensei: Hah Saidatul, mana yg lain kawan2 kamu? Yg suka jerit2 kat Blok E dulu. Buat announcement. (korang, Blok E dah takde. Tak tau dah jadi blok apa)

Sayda: Hahahahahaha. (dah kalah sekali lagi, aku malas nak lawan)

Sebelum balik, aku ada ambil gambar sikit untuk tatapan sendir
i dan mungkin kawan2 sekolah lain. Mana tau korang suka. Hambek kau. Aku yg gatal, bawak kamera tp batteri tertinggal kat rumah. Koop belum bukak dan kantin mak aji tak jual batteri. So, guna je la camera hp canggih aku.

Galeri sumbangan Sumbangsih 9903

Fear Street yg gila horror (yg tak tau, ni adalah susur gajah, ala, mcm kaki lima)

Gambar surau. Kalau nak tau, pagar surau ni aku pernah cat dulu sebagai denda aku lecture Id.


Bilik warden ye ni sebenarnya. Aku mula2 ingat taska (ceh, kodi).

Kat dining hall ni selain untuk makan2 dan prep malam masa black out, tpt ni jugak kitorang pernah main2 choral speaking. Konon2 gempak. Nak buat mcm mana.

Rupa- rupanya, fail sijil2 aku ada kat belakang kain banner SPM. Penat je aku pergi STF. Ma, kalau nak kakak kemas locker baju cakap je directly. Hehehe. Lepas buang banner tu, aku pun kemas la sijil2 tu dan simpan di tempat yg lebih selamat dan senang diingat.

Heh, lupa nak bgtau, kenapa aku cr semula sijil2 tuh. Sebab guru besar tu garang. Sambil kata, dia dah pesan byk kali pada student, jaga sijil2 sekolah mcm nyawa sendiri, dia ada selit kata2 yg aku agak tergamam. 'saya tak boleh sain sijil berhenti sekolah awak'. Ok, tak apa. Pn Halimah Syaaban, u are still the best!



3 comments:

mulut jahat said...

kecoh gila pengetua baru? poyo nak mampos. wey blok E dah takde? habis takkan semua orang duduk kat dorm behimpit macam kita masam form 2 dulu?

sayda dino said...

ntahnya. nak lecture dia dgn makcik kerani tuh sekali, tp aku takut la plak skill tuh dah hilang. Hah, tak kisah pon. Aku pun pelik. Agaknya dorang sewakan blok e kot? Tambah income.hahaha

sha2samin said...

duh, told ya sijil ade dgn u..
bole lak nk marah2..cet..
nway, aku tetap 'dont care' ttg sijil..

btw, sekola dah chantek.. :)