Tuesday, September 17, 2013

Perbandingan dan perlumbaan. Bincangkan.

Ingat kan nak update cerita pasal perkahwinan. Ye. Perkahwinan saya. Keh keh keh. Tapi nanti lah. Tunggu gambar dari official photog.

Haritu pergi kenduri anak kawan mama, pelamin dia omg macam props teater aku buat dulu. Sumpah, siap ada meja letak lampu dan pokok disco ball tu. Aku memuji muji dalam hati lawa betul tempat potong kek dia, dalam sangkar burung tuuuu yang terbanding dalam kepala aku jauh nya suasana potong kek aku yang atas jalan tar depan meja beradab je hahahahaha. Tapi, sedikit potong pula bila que nak makan, makanan dah habis. Baru pukul 3, tapi makanan dah terpaksa korek dari nasi berkat yang nak diberi pada tetamu balik nanti.

Bukan kerja untuk tampung belanja majlis kahwin sahaja. Masa kumpul duit nak kahwin tu pun ada dua benda kena selalu ingat, duit belanja untuk kahwin dan duit belanja rutin *bil makan pakai setiap bulan. Okay, seram tak bayangannya?

Aku yang awal awal konon nak pelamin dan wedding yang dress vogue da vass terpaksa kedekut tahi punya memandangkan aku tak berlumba dengan sesiapa pun kan dan kesian duit suami duit mak ayah mengalir sepi begitu. Tak apa lah. Aku bukan orang kaya, pakai baju sewa sudey. Bukan orang kaya lepas majlis terus pindah rumah besar. Bukan orang kaya lepas majlis sambung cuti seminggu jalan jalan. Ni nak pergi honeymoon pun terpaksa ambik gap sebulan sebab plan nya nak kumpul duit balik. Harap anak anak aku tak minta bukan bukan masa dorang kahwin nanti memandangkan mak nya yang sangat berkira. Haha.

Tapi, bertawakal lah. Rezeki, jodoh, ajal dan maut kan rahsia Allah. Lagipun, dah dijanjikan lepas kahwin ada rezeki lain datang menyusul, inyaAllah.


Okay, sebab aku kedekut, aku ada gambar ni je nampaknya. Terima lah gambar eksperesi muka aku yang woi apahal aku tak rasa kelakar kesian kesian kesian aku sungguh blur ayam. Gambar pun bukan dari photog terkenal. Mengharapkan camera hp kawan kawan dan cameraman yang kacak je. Konon nya photog kacak, gambar gua pun jadi cun lah. Hahahahahahaha. Melebih nampak nya ketawa. Okay lah tata, ada latihan tarian lah sangatttt.

p.s: minggu ni pergi cherating, yahuuu!

No comments: