Saturday, November 24, 2012

legaye legaye

The last time aku menari terkinja kinja was during my uni life. Masa tu belajar menari sampai ke negara cina. Sumpah, terbelagak. Haha. Bukannya berbakat pun tapi sebab memang aku sejak zaman sekolah menengah agaknya dah diajar untuk buang sikap malu. Mungkin sebab join pancaragam. Mungkin juga sebab aku aktif teater. Memang tak malu. Dulu kat sekolah mana ada lelaki yang aku harus cover cover bila berjalan. Pergi kelas tak gosok baju pun apa ada hal. Pakai stokin sebelah lain pun tak ada masalah. Kena berdiri kat depan lebih tegak dari tiang bendera pun tara apa. Aku tak mandi pergi kelas pun tak apa woiii.

Dah masuk matriks kubisik bisik supaya ada perasaan malu sikit pada mula nya. Tapi sikap tu bertahan 2-3 hari je. 2 semester seterusnya adalah hari hari tak kisah dan tak malu.Tak tahu lah kenapa. Mama kata aku tak ada perasaan. Mungkin ya dan mungkin tidak.

Sama masa tahun tahun di UM. Walaupun duduk luar kolej pun aku serah diri untuk menabur bakti untuk menari masa FESENI. Kalau boleh, semua yang ada unsur pementasan aku suka. Lagipun kalau nak aktif sukan, pergh ramai gila yang lebih atletik dari aku dan tambahan pula aku tak suka apa apa aktiviti yang ada body contact secara ganas. Lagipun mana tahan panas kang semakin hitam. Lagipun aku takut semua yang berbentuk wisel. Banyak gila lagipun kan. Haha.


Okaylah. Dah harus baring dan silang kaki letak tangan belakang kepala membayangkan bila masa agaknya aku akan terjatuh lalu tergeliat untuk show annual dinner nanti. Mengapa harus dipetik diriku sesuka hatimu.




No comments: