Thursday, June 16, 2011

akan ku tawan mu, broga hill


Nampak macam aku kaki bangku kan. Tapi bak terai lawan badminton dengan aku nak. Kita tengok siapa lauk siapa pauk. Tu tak tengok lagi aku main bowling main ragbi main takraw semua. Semua sukan memang dalam genggaman gua lah brader.

Sambil taip taip ni, aku sibuk patah patah kan jari tahan nafas betulkan postur badan. Ha, sabtu ni aku bakal menawan bukit broga tau. Kau tunggu di atas sana aku nak pacak sepanduk. Haha. Kibar kibar weh. Kalau sempat, aku bajet nak engrave kat batu sana 'sayda wuz ere'. Tengok lah masa nanti macam mana.

Aku punya plan sebelum naik, macam biasa lah warming up dulu. Kasi peluh merembes. Ambil seteguk susu panas dan pisang untuk sumber potassium kalsium dan sebagainya. Sepanjang naik tu, nanti kau dengar lah laungan lagu semangat aku nyanyi. Yang lenlain kat belakang aku sila sahut ye. Jangan risau, we will make our own track. Kang aku bawak parang ah tebas mana mana dahan lalalalalalang yang ganggu laluan. Kat sudut bukit 90 darjah, kau jangan risau. Aku dah standby harness dan glove. Kau tinggal tawakal je. Kalau terserempak dengan orang, jangan hiraukan. Tak kisahlah manusia biasa ke niger ke. Kita kena fokus.

dah dah, jangan tengok awek ni. fokus weh.

Cadangan entah apa apa. Setakat nak panjat broga, tumpang ladang orang pula tu, tak payah menebas segala. Tak kisah lah berselisih dengan orang berlanggar bahu. Kan ke elok, boleh bagi salam. Ikut resam hidup semut. Tak sampai puncak ketiga pun tak apa. Sampai puncak pertama pun dah kira gempak dan seronok untuk aku insan naif yang sekali sekala beriadah ni.

Tujuan riadah hujung minggu ni nak eratkan hubungan sesama rakan ofis eh yang aku rasa macam dah terlebih rapat mulut masing masing tak ada tatasusila. Selain tu, untuk kesihatan tubuh jugak err untuk kurus jugak kot. Haha.

ye, awek ni perlukan senaman.

Caudemau.


p.s : lately, aku senang ngantuk. haha. makan semut kot.

No comments: